Numer 16

Wszystko o zawartości i wyglądzie czasopisma

Moderatorzy: Fenio, SpaceOutlaw

Numer 16

Postautor: Mikael Frej » 25 maja 2016, 21:31

W zastępstwie zastępujących wszystkie redakcje świata otwieram wątek ogólny o numerze 16-tym!

Tym razem na okładce "Master of Orion".

Obrazek
Jestem z hejt-forum!
Awatar użytkownika
Mikael Frej
Przyjaciel forum
 
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2015, 22:33
Lokalizacja: Forum Młodego Działkowca sekcja "Lipy"

Re: Numer 16

Postautor: xneon » 25 maja 2016, 23:54

najntisowa po całości.
:: sound :: YT :: image ::
Awatar użytkownika
xneon
Administrator
 
Posty: 704
Rejestracja: 15 gru 2014, 22:09

Re: Numer 16

Postautor: mac » 26 maja 2016, 13:16

W sumie coś w tym jest, a poza Master of Orion:


LOADING


A MAZE. W BERLINIE
Nasz fruwający reporter Sos odwiedził najbardziej niezależny festiwal gier w Europie – nie licząc Pixel Heaven rzecz jasna.

PIXEL HEAVEN 2016
Czwarta edycja największej w Polsce imprezy dla miłośników starych gier i gier niezależnych tuż tuż. Będą też gwiazdy!

ENIGMATIS 3
Zapowiadamy najnowszy przebój od Artifex Mundi. To bodaj najbardziej mroczna przygodówka w historii katowickiego studia.

CIVILIZATION 6
Pierwsze wieści na temat nowej gry firmowanej przez Sida Meiera. Sir Haszak osobiście rozmawiał z głównym producentem tego mającego nadejść jesienią hitu.

THIMBLEWEED PARK
Ron Gilbert opowiada Pixelowi o swojej nowej przygodówce, nawiązującej klimatem do Maniac Mansion.

ASSETTO CORSA
Na specjalnie przygotowanym stanowisku z niebanalną kierownicą testowaliśmy najnowsze wyścigi samochodowe, które mogą mocno zagrozić Gran Turismo.

MASTER OF ORION
Kolejne wieści o nachodzącej superpremierze, na którą czekają wszyscy rasowi stratedzy.

VR GAMES
Przetestowaliśmy wszystkie najciekawsze, dostępne obecnie gry na HTC Vive.

WIZYTA W STUDIU PLASTIC
W łódzkim studiu powstaje gra Bound, która być może już wkrótce namiesza w świecie elektronicznej rozrywki.


PLAY THE GAME


UNCHARTED 4
Dla miłośników serii jest to godne zwieńczenie, opus magnum współczesnych gier wideo. Ale czy nie lubiący Nathana Drake`a zmienią swe zdanie o Uncharted?

DOOM
Nowa odsłona dzieła id Software okazała się totalnym zaskoczeniem – wspaniale łączy akcję z ironicznym spojrzeniem na sławny oryginał z 1994 roku.

BIG PHARMA
Aż dziw, że pokazanie świata farmaceutycznego w konwencji czarnego humoru nie spowodowało, że niewidzialna ręka rynku nie zbanowała tej nietypowej produkcji.

HOMEFRONT: REVOLUTION
FPS zrealizowany w bogatej scenerii i z jeszcze ciekawszą oprawą fabularną.

TOTAL WAR: WARHAMMER
Wydawało się, że popularna seria obsłużyła już wszystkie możliwe scenerie, a jednak studio Creative Assembly wykazało się znów... kreatywnością.

EVE GUNJACK
Inaugurujemy w Pixelu recenzje gier VR! EVE Gunjack jest prawdopodobnie najlepszą obecnie graficznie grą VR only z ofertą doznań dla prawdziwych koneserów.

VANISHING REALMS
Straszliwy zamek, a w nim czyhające szkieletory z mieczami i kuszami oraz tajemnica w wirtualnej rzeczywistości.

BATTLEBORN
Zapowiadany od roku wreszcie się ukazał – mocno promowany konkurent dla Overwatcha.

P.O.L.L.E.N.
Fabuła tej gry zaczyna się od zdania, że John Fitzgerald Kennedy przeżył zamach w Dallas. Dalej nie może więc być sztampowo...

BLADEBOUND
Artifex Mundi wkroczyło na nowe wody, przedstawiając mobilne action RPG zbliżone klimatem do Diablo.

TACHYON PROJECT
Wydana na wiele platform strzelanina inspirująca się klasycznymi rozwalankami 2D spodobała się naszemu recenzentowi.

FLAT KINGDOM
Spokojny świat 2D zostaje pobudzony przez najazd sił zła i przemieniony w 3D...

ECOTONE
Platformówka w stylu pixel art – taka definicja nie tłumaczy zabawności tej inteligentnej gry.

STEPHEN`S SAUSAGE ROLL
Paweł Schreiber był bliski uznania tej niepozornej produkcji za premierę miesiąca.


HALL OF FAME


STARQUAKE
To był gigant, rzecz wypełniona po brzegi akcją, nie pozwalająca na wytchnienie, a jednocześnie wypuszczająca nas w tak tajemniczy świat, że nie chciało się go opuszczać. Oczywiście na ZX Spectrum.

MANIAC MANSION
Wyjaśniamy, co epokowego było w tym dziele Lucasfilm Games.

RON GILBERT SPECJALNIE DLA PIXELA
Ron nie każdemu oferuje przeprowadzenie wywiadu na żywo, ale Pixela zaliczył do grona wybrańców. Twórca Maniac Mansion i Secret of Monkey Island opowiedział o swojej karierze.

DEFENDER
Rozmawiamy z jednym z twórców Defendera i jednocześnie staramy się dociec, dlaczego właśnie ta gra stała się wzorem automatowej strzelaniny.


SECRET LEVEL
ZAPOMNIANA WOJNA
Temat pierwszej wojny światowej jest bardzo rzadko poruszany w grach, ale gdy to już następuje, efekty bywają oszałamiające.

PETER MCCONNELL
Amerykański kompozytor współpracował z największymi twórcami gier – i właśnie o ciekawych duetach artystycznych opowiada w rozmowie z Pixelem.

FELIETON MRW
Nie ma nic wspanialszego niż powracanie myślami do złotych lat salonów gier.

UPADEK TSR
Historia firmy, której zawdzięczamy Dungeons & Dragons – jej droga od świetności aż po narastające problemy.

KOSMICZNE ŻARCIE
Spożywanie posiłków w stanie odosobnienia i nieważkości sprawia tyle samo problemów co nawigacja.

FELIETON ŚLEDZIA
W nowej wypowiedzi Michała Śledzińskiego pojawia się hołd dla legendarnego rysownika Jerzego Wróblewskiego.


CREDITS


CHODZONE BIJATYKI
Osiem bitych stron o historii mordobić, które miały ambicje być czymś więcej niż tylko zwykłymi mordobiciami.

FELIETON MARTYNY
Gdzie się podziały tamte shootery? – pyta z rozrzewnieniem nasza felietonistka.

KOSMICZNE STRATEGIE
Zaczęło się we wczesnych latach osiemdziesiątych, a potem gatunek na wiele lat zamarł i w stanie swoistego letargu pozostaje do dziś. Wielu graczom wbrew pozorom to odpowiada.

FELIETON ZDANA
Gry są zabawą czy jednak czymś więcej? To wbrew pozorom nie banał, lecz pytanie z tego samego gatunku jak to czy jesteśmy sami we Wszechświecie.

HISTORIA SERII UNCHARTED
Znakomity, skupiający się na transformacjach, a nie szczegółach, artykuł o serii z nowoczesnym wcieleniem Indiany Jonesa, czyli Nathanem Drakiem.

WIELKA UCIECZKA DANIELA WHITE`A
OnEscapee było węgierską odpowiedzią na Flashbacka – a obecnie zostało odkopane przez Bartka Kluskę.

SETTINGS
Czyli trochę o hardware dla graczy.

FELIETON BORKA
Borek przy okazji redagowania specjalnego numeru Bajtka na Pixel Heaven, powraca do czasów wojen toczonych między sobą przez właścicieli różnych platform sprzętowych.
Awatar użytkownika
mac
Redaktor
 
Posty: 83
Rejestracja: 15 gru 2014, 4:35

Re: Numer 16

Postautor: Mikael Frej » 26 maja 2016, 22:14

Czytam od początku i właśnie jestem na kiełbaskach (strona 46). Muszę przyznać, że wreszcie jest jakaś recenzja napisana interesująco i dowcipnie. Ba, do tego opisuje precyzyjnie z czym się grę (nomen omen) je. Udało się także zmieścić kilka ciekawych informacji o autorze. Czyżby perełka, najlepsza krótka recenzja od początku Pixela? Coś co będzie przypominane jak najlepsze teksty, z tzw. jajem, z dawnych magazynów?

Podam także jeszcze co mi się rzuciło w oczy w temacie recenzji (niby Loading to nie w pełni recenzja, ale pomińmy to). Strona 16 - lanie wody o niczym, dla każdego kto grał w jakąkolwiek grę 4X, tym bardziej w poprzednią MoO1 czy 2, sprawy oczywiste. Strona 14, czyli kartka wcześniej - odwołuje się natomiast do dużo mniej jasnej idei interfejsu SCUMM co nie doczekało się nawet rozwinięcia skrótu, czy przypisu w bocznej ramce. Strasznie nierówny poziom wiedzy aby wejść w artykuł. To ja już nie wiem jaki jest target.
Jestem z hejt-forum!
Awatar użytkownika
Mikael Frej
Przyjaciel forum
 
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2015, 22:33
Lokalizacja: Forum Młodego Działkowca sekcja "Lipy"

Re: Numer 16

Postautor: Kiender » 27 maja 2016, 8:13

Strona 14, czyli kartka wcześniej - odwołuje się natomiast do dużo mniej jasnej idei interfejsu SCUMM co nie doczekało się nawet rozwinięcia skrótu, czy przypisu w bocznej ramce.


SCUMM masz rozwinięty w artykule o Maniac Mansion :)
Retrospekcja - blog o miłości do 8-bitów i kaset VHS
.http://retrospekcja.net.pl/
Awatar użytkownika
Kiender
Przyjaciel forum
 
Posty: 99
Rejestracja: 15 gru 2014, 22:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Numer 16

Postautor: Mikael Frej » 27 maja 2016, 18:21

Kiender pisze:
Strona 14, czyli kartka wcześniej - odwołuje się natomiast do dużo mniej jasnej idei interfejsu SCUMM co nie doczekało się nawet rozwinięcia skrótu, czy przypisu w bocznej ramce.


SCUMM masz rozwinięty w artykule o Maniac Mansion :)


Wieczorem dopiero czytałem o Maniac Mansion, także nie wiedziałem co mnie czeka w temacie kilka stron dalej. Swoją drogą dobry tekst napisałeś i bardzo lekko mi się czytało.
To jednak nie do końca sedno problemu, o którym pisałem. Chodziło mi o nierówny poziom i czytając z marszu musiałem Googlać co autor miał na myśli.
Jestem z hejt-forum!
Awatar użytkownika
Mikael Frej
Przyjaciel forum
 
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2015, 22:33
Lokalizacja: Forum Młodego Działkowca sekcja "Lipy"

Re: Numer 16

Postautor: Inigo » 29 maja 2016, 10:49

Zamknąłem Pixela numer 16.
Treściowo bardziej podobał mi się poprzedni numer, ale i nie mam się do czego przyczepić. Ciekawe wywiady, z felietonów najbardziej mi siadł Zdan (nie baw się! :lol:), tradycyjnie już Bartek Kluska z tekstem o Danielu White'cie (szkoda, że tylko jeden tekst w numerze), bardzo mnie cieszy powrót L. Mastalerz. Nie rozumiem co prawda zabiegu przekreślonymi podpisami pod screenami (jak dobrze pamiętam to samo widziałem w przypadku Soulsów - ktoś mnie oświeci o co chodzi? Bo może ja stary wsiur czegoś nie kumam?).
Tekst o Maniac Mansion - interesujące, podobało mi się.

Ktoś wspomniał, że recenzji (booooooooooriiiiiiiing) mogłoby nie być w ogóle w Pixelu - coś w tym jest, choć takie jak ta o kiełbaskach autorstwa Pawła Schreibera - czytałbym :D A skoro już jesteśmy przy panu "Pisarzu" - to zapamiętałem tekst o nowopowstającej grze jakiegoś plastikowego studia z Polski, w której pierwsze skrzypce w mechanice/poruszaniu ma grać taniec. Coś mi tam chrupało w tym tekście, a raczej w jego odbiorze. Najpierw zastanawiałem się po kiego grzyba ekipa twórców się zebrała i notują jak ich gość gra, dając dowód na moje niskie (jednak!) IQ. Potem zajarzyłem, że chcieli zobaczyć reakcje na grę i na to, co w niej Paweł robił. I wreszcie: "Kiedy już wstałem od gry, dowiedziałem się, że byłem wyjątkowo mało spostrzegawczy [...]". Noż w suszą by ją wlan, wiem że nadinterpretuję, ale brzmiało to co najmniej niefajnie. Następnym razem będziemy na pokazy zapraszać bardziej spostrzegawczych redaktorów :lol:

Rozbawił mnie tekst z recenzji "Vanishing Realms": "Grę samodzielnie stworzył Kelly Bailey, czyli autor muzyki do pierwszego Half-Life...". Film samodzielnie wyreżyserował koordynator zespołu kaskaderów z pierwszego Władcy Pierścieni. Mnie by nie zachęciło. Tak, czepiam się, wiem :lol:

Zdziwił mnie push na VR, nie wiem słusznie czy nie, ale odebrałem go jakoś tak, jakby mi ktoś nachalnie go wciskał - jak telewizor 3D w sklepie parę lat temu.

I znalazłem tylko 3 literówki :D Jedna na str. 14, kolejna w felietonie Borka, trzecia str. 61, pytanie o "Rozwiej wątpliwości, skąd w ogóle"... no chyba, że ktoś ma dobry pomysł co to takiego jest "przejeżdżka". Może taka mała przejażdżka? :lol:
Awatar użytkownika
Inigo
Aktywny
 
Posty: 176
Rejestracja: 15 gru 2014, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Numer 16

Postautor: Zdan » 29 maja 2016, 11:06

A dziękuję bardzo za pochwałę za felieton :) Miło mi. Jak dla mnie to ważny temat więc go poruszyłem.

A jak wypadł tekst o upadku TSR? Pytam bo nikt się o tym jeszcze nie mówił.
"Freedom is the right of all sentient beings."
Awatar użytkownika
Zdan
Redaktor
 
Posty: 159
Rejestracja: 17 gru 2014, 15:40

Re: Numer 16

Postautor: Mikael Frej » 29 maja 2016, 11:51

Zdan pisze:A jak wypadł tekst o upadku TSR? Pytam bo nikt się o tym jeszcze nie mówił.


Ja będę chciał go jeszcze raz przeczytać na spokojnie, ale na poziomie ogólnym dla mnie wyszedł ciekawie. Opisałeś ciekawą historia bo to także pewne podwaliny gier komputerowych i hasła typu "firmą nie może kierować, ktoś kto nie gra" można by zderzyć z innymi stricte softwarowymi firmami.

Bardziej ogólnie to mi takie tematy w Pixelu podchodzą. Po części pewnie też dlatego, że jestem w temacie lamer (bardziej grywam w planszówki), a mnie to interesuje. Jest to dobre wprowadzenie np. czytuję/oglądam w sieci też opisy sesji RPG (pewnie każdy zna tę z Vin Dieselem) itd. Można by o tym jakiś temat kiedyś zmajstrować. Zresztą swego czasu była mowa o dziale "Gier bez prądu" jak w ŚGK.

Chociaż dla kontrprzykładu opis karciankowego (którego mam, grywam i uważam, że jest interesujący) Android Netrunner z poprzednich numerów wyszedł jakoś nijako. Ni to recenzja, ni to opis. Tak samo nie eksploatowano nijak polskiego świata opisywanej Neuroshimy Hex (tutaj w ogóle trzeba powiedzieć, że komputerowa wersja tej planszówki jest idealnym portem na urządzenia mobilne i też jakoś tego nie zaakcentowano).
Jestem z hejt-forum!
Awatar użytkownika
Mikael Frej
Przyjaciel forum
 
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2015, 22:33
Lokalizacja: Forum Młodego Działkowca sekcja "Lipy"

Re: Numer 16

Postautor: Inigo » 29 maja 2016, 13:50

Zdan pisze:A jak wypadł tekst o upadku TSR? Pytam bo nikt się o tym jeszcze nie mówił.

Mnie się podobał, bo w Pixelu to są chyba najbardziej interesujące teksty/tematy. Ale żeby coś bardziej powiedzieć, to faktycznie musiałbym przeczytać jeszcze raz. To, co zapamiętałem z tekstu, to po raz kolejny smutna refleksja o zachłyśnięciu się przez rynek jednym produktem, wielka kasa, po czym wielkie plany, które biorą w łeb, bo dwa razy rzadko kiedy udaje się ten sam numer. Że biznes trzeba kręcić wielotorowo i dywersyfikować wkład kapitału (rozwój i badania), niekoniecznie w robótki ręczne :D I że hurraoptymizm nie popłaca, a łaska "rynku" na pstrym koniu jeździ.
Awatar użytkownika
Inigo
Aktywny
 
Posty: 176
Rejestracja: 15 gru 2014, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Numer 16

Postautor: tauri » 30 maja 2016, 16:06

No cóż do mnie Pixel znów nie dotarł, pozostaje tylko wyjaśniać sprawę :(
Awatar użytkownika
tauri
 
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2015, 14:44

Re: Numer 16

Postautor: Inigo » 01 cze 2016, 15:49

Ja się trochę zoftopuję.
Żeby nie było, że się czepiam tylko Pixela, szkolny błąd w najnowszym CDA, str. 92 "geneza powstania". Ale w CDA to dawno nie rzuciło mi się nic w oczy.
Awatar użytkownika
Inigo
Aktywny
 
Posty: 176
Rejestracja: 15 gru 2014, 22:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Numer 16

Postautor: Mikael Frej » 01 cze 2016, 17:50

Inigo pisze:Ja się trochę zoftopuję.
Żeby nie było, że się czepiam tylko Pixela, szkolny błąd w najnowszym CDA, str. 92 "geneza powstania". Ale w CDA to dawno nie rzuciło mi się nic w oczy.

Czuję, że za tym przywołaniem książę chaosu Slaanesh objawi się znów na forum. ;-)

tauri pisze:No cóż do mnie Pixel znów nie dotarł, pozostaje tylko wyjaśniać sprawę :(


Masz pecha z tego co piszesz. Dobrze pamiętam, że mieszkasz w jakimś większym mieście? Może Twój listonosz jest jakiś trefny?
Jestem z hejt-forum!
Awatar użytkownika
Mikael Frej
Przyjaciel forum
 
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2015, 22:33
Lokalizacja: Forum Młodego Działkowca sekcja "Lipy"

Re: Numer 16

Postautor: tauri » 08 cze 2016, 15:11

@ Mikael Frej
W średniej wielkości mieście :)
Ale Pixel już dotarł, z opóźnieniem ale dotarł.
Awatar użytkownika
tauri
 
Posty: 36
Rejestracja: 24 sty 2015, 14:44

Re: Numer 16

Postautor: medicus » 19 cze 2016, 11:11

A do mnie niestety nadal nie dotarł :(
medicus
 
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2014, 9:44


Wróć do Magazyn

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

o nas

Miesięcznik PIXEL porusza się w obrębie szeroko rozumianej kultury gier wideo. Nasze pismo adresujemy do czytelników, którzy poszukują ekskluzywnej i wysokiej jakości treści. Oprócz recenzji wybranych tytułów, znajdziecie dużo publicystyki, wywiady z legendarnymi twórcami gier, materiały retro, tematy okołogrowe oraz felietony piór branżowych maestrów.